Reeds op jonge leeftijd studeerde hij af aan het Koninklijk Vlaams Muziekconservatorium van Antwerpen in de klas van Walter Boeykens. Nog voor het beëindigen van deze studies werd hij laureaat van de eerste Nationale Instrumentenwedstrijd, georganiseerd door de ‘Sociale Werken van de Uitvoerders’. Als student was hij lid van het Choir Walter Boeykens, waarmee hij België, Nederland en Engeland doorkruiste. Nadien vervolmaakte hij zich aan het Koninklijk Conservatorium van Brussel bij Henri De Roeck. Gedurende deze periode proefde hij van het orkestleven en verleende zijn medewerking aan o.a. het VRT-Orkest, de Vlaamse Opera en het Nationaal Orkest van België (o.a. tijdens het Elisabeth Concours voor viool 1993).
Nadien volgde een actieve periode in de hedendaagse muziek. Hij stichtte het ensemble QO-2 (tal van radio-opnames) en ging naar Amsterdam voor een deelname aan het ‘Ocean-project’ van M. Cunningham naar een idee van John Cage. Een CD met het verzamelde werk van Herman van San (met wereldpremière en persvoorstelling in de Muntopera te Brussel) betekende een definitief keerpunt in zijn carrière.
Zijn interesse in kamermuziek bracht hem bij het ‘Prometheus’-ensemble, waar hij meewerkte aan radio-opnames en concerten in België, Nederland (o.a. het Concertgebouw), Engeland en Frankrijk. Het ‘Hermes’-ensemble, ‘I Fiaminghi’ (productie met Koen De Cauter) en het ensemble ‘Catalpa’ (productie met Jo Lemaire in het Paleis voor Schone Kunsten) waren ensembles die graag beroep op hem deden. Hij werd lid van het salonensemble ‘Grupetto’, dat met haar CD en gelijknamige theaterproductie ‘Titanic’s Last Waltz’ veel bekendheid haalde; o.a. contract Sony Belgium, Europese filmrelease ‘Titanic’ te Amsterdam, reportage ‘TV De Wereld’ voor VTM, tal van regionale optredens, enz.
Vele producties bewijzen zijn veelzijdigheid; van saxofoon, tot basklarinet, van klassiek tot jazz, alles komt aan bod. Vanuit deze optiek begon hij zich samen met pianist Alex Roosemeyers toe te leggen op de Joodse muziekcultuur, het duo Roosemeyers was geboren.
Op hun CD echter gaan zij prompt de confrontatie aan met doorwinterde jazzmuzikanten zoals Flor Van Leugenhaeghe (als bassist gespeeld met Jeroen Van Herzele, Bert Joris, Stef Bos), Eddy Peremans (gitarist Jan De Wilde), Luc Vanden Bosch (percussionist Vaya Con Dios, gespeeld met Toots Thielemans e.a.). Cross-over van de bovenste plank!
HERMESensemble is zijn vaste stek. Als klarinet en basklarinetsolo van het ensemble werkte hij mee aan producties van o.a. Cage, Sciarrino, D’Haene, Fedele e.a. Peter Merckx toert ook met Rembert De Smet onder de naam Feestoog.